zasuvka TV, radio, internet

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Neděle Říjen 2 20:32:05 CEST 2016

On 2.10.2016 20:01, Pavel Hudecek wrote:
> Tak ony ty SFP vypadají dost podobně, ale mají rozdílné parametry:-) Na
> tom samém webu mají 20 i 40 km, které vypadají stejně a 80 km (za 1500) se
> liší jen barvou držátka.

Barva drzatka ve slusne spolecnosti oznacuje barvu vysilaneho signalu.
Rychlost, ani vykon, ani citlivost ze SFP nepoznate, pokud to tam neni
vylozene napsane (obcas nebyva). Dalsi vec co na tom jde poznat, je pocet
der :-)

Dokonce i SFP+ vypada uplne stejne, ty jsou pak na rychlost 10Gbit. Vetsi
rychlosti uz maji jiny form-factor (treba QSFP).

> Ale je jasné, že by to měly být výrobcem garantované vzdálenosti a že
> budou s rezervou.

Ne, to jsou jen tridy pro snazsi orientaci. Vetsinou to je jen potrebna
minimalni citlivost. Vystupni vykon byva stejny (okolo 0 dBm). Se
vzdalenosti to ve skutecnem svete nema nic spolecneho. Je to jen vykonovy
rozpocet pro trasu. Muzu mit trasu 1km, ktera je tak blbe udelana, ze s ni
10km SFP nepojede anebo naopak viz balu (i kdyz tady je to nejake podezrele,
urcite tam maji diru v casoprostoru nebo tak neco).

Ad SM vs MM, ja osobne bych v MM nedelal zadne nove aplikace ani rozvody. To
se vyplati leda tak v ramci rozvadece/mistnosti, kde se koupi jen kus
patchcordu a je to. A jeste k tomu na nejake silene rychlosti, kde stale
jsou MM komponenty vyrazne levnejsi (aspon si to myslim, do ceniku jsem
nekoukal).

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/ | jabber: yanek [at] mitranet. cz