antenni zesilovace

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Sobota Říjen 1 13:22:02 CEST 2016

Myslel jsem, že měď má větší vodivost. Zkusil jsem u sebe spočítat poměrem průřezů hromosvodu a napájení, vyšlo mi cca 1/6 projde přes 230V. Samozřejmě ideální stav tj. přibližně stejně dlouhé vedení, se stejnou zemí.

Výpočet cca zde:

Hliník, svod 2x8mm průměr, vodivost hliníku 2,828 [µΩcm]
Napájení 230V(CYKY-J 3x2.5mm2 + extra PE svod 2,5mm2), vodivost mědi 1,75 [µΩcm]

Hromosvod hliník průměr 8mm = 50.2656 mm2 průřez
  hliník tedy 2x(dv svody)x50.27=100.5mm2

Napájení 3x2,5+2,5=10 mm2

Poměr s vodivostí
  hromosvod 100.5mm2 x  1/2,828 = 35,54
  napájení  10 x 1/1.75 = 5,71
  konečný poměr 35,54/5,71= 6,22

  Pokud na hromosvodu bude 1MV, tak mi 1/6,22 může projít do 230V tj. 160kV

Jirka