detekcia pritomnosti / namet na brainstorming

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Listopad 29 18:45:33 CET 2016

zkuste 2 moduly nRF24L01, dělají se i s douhým dosahem. Nebo wemos d1 mini
za cca $2 s ESP-12, ty mají hodně velký dosah.

----- Původní zpráva -----
Od: Ivan Stenda
Komu: hw-list na list.hw.cz
Odesláno: 29. listopadu 2016 15:22
Předmět: detekcia pritomnosti / namet na brainstorming

Vlastnim garaz v neosvetlenej radovke ( v tomto obdobi tma ako v rohu uz
okolo 17tej ). Vyrobil som si teda lampu ktora osvetli najblizsie okolie pre
komfort pri manipulacii so zamkom. Teraz by som ju rad naucil zapnut sa, ked
ju potrebujem a vypnut ked uz nie. Chcem s nou mat osobny vztah, tzn nezelam
si aby sa zasvecovala nahodnym okoloiducim a ma o mne vediet na dialku, tzn,
zasvietit uz ked sa priblizujem.

Prva myslienka bola pouzit bluetooth, zacal som teda experimentovat s
modulom HC-05 v master mode v naivnej predstave, ze ho sparujem v telefonom
ktory mam skoro vzdy pri sebe, a na zaklade vytvorenia a prerusenia
spojenia budem riadit akciu. Toto vsak nejde relizovat bez programovania app
pre android ( suvisi s tym ze tento modul vie iba SPP profil ), co sa mi zda
"overkill".
Dalsi pokus bol ESP8266/nodeMCU v SOFTAP mode a akcia na zaklade
pripojenia/odpojenia telefonu cez WIFI. Toto zlyhalo na vlastnosti androidu,
ze nevytvara spojenie v sleep mode ( existuju moznosti ako ho donutit
spojenie v sleep mode udrzat, ale nova konekcia sa vytvori vzdy az po
zobudeni ).

Dalsie nepreskumane potencialne slepe ulicky su BT modul s podporou profilov
ako A2DP/AVRCP/HFP, alebo BLE beacon pripadne v kombinacii s povodne
zavrhnutym programovanim pre android.

No a samozrejme cele to ma byt idealne zadarmo, prinajhorsom za par supiek
:-)
Nemate niekto napad ako na vec ?

dik