[OT] Problem s autem - dobijeni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Listopad 21 12:09:35 CET 2016


Neee, 2.5l pětiválec Audi (kolem toho roku 95 se montoval do Audi 80 a asi nejen do něj), ono Volvo tenkrát nemělo vhodnej motor, tak si ho koupili.

To rozebrani je docela fajn, souhlasim - je potreba vypustit chladič, odpojit nějakou rouru chlazení, pak sundat řemen, odpojit tlakové hadice serva, sundat servo a pak už konečně je na řadě ten alternátor. Postup jsem na videu viděl, po sestříhání to bylo asi na osm minut :D

Jinak ano, alternátor je fyzicky pod servem, ze kterého mi trošku kape kapalina, takže je možné úplně cokoliv.

Pavel Kutina

  ----- Original Message ----- 
  From: Radek Sztwiorok 
  To: HW-news 
  Sent: Monday, November 21, 2016 11:55 AM
  Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni


  Koncernova 2.5 6válec? Pokud ano tak byva jeste problem na kabelu mezi starterem a alternatorem, dost casto se stava ze se po zateceni oleje sjedou uhliky a komutator. Jinak mechanikovi nezavidim rozebrani predku auta.



  Dne 21. listopadu 2016 11:43 Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal(a):

    Diky, v jednu to budu pristavovat do servisu, tak uvidime, asi si tam o tom taky trochu popovidame.

    Kontrolky dobijeni nesviti a ten regulator nebo alespon uhliky jsou dobre mozne, zato mi sviti treba "hladove oko" nadrze, coz je pri cca 40l v nadrzi trochu podezrele, nektere kontrolky (jako treba prave dobijeni, ale taky SRS a dalsich "drobnosti") lehce prosvecuji, uvidime, jak se z toho palubni pocitac vzpamatuje pri plnem napeti - az to budu mit doma, tak ho zkusim zresetovat rucne, pokud se to nevzpamatuje samo.

    Kdyz se zavada projevila, tak se to takhle rozsvitilo po nastartovani a behem snad dvou ujetych kliometru zhasly do normalu, takze je mozne, ze to jeste chvili dobijelo. Muj tip je bud regulator, uhlky, nebo nejak castecne pouklepany nektery z kabelu, ale k tomu alternatoru se moc dostat s nejakym merenim neda, mozna z heveru nebo jamy.

    Jinak nejake zasadni vibrace nepozoruju, ale je to 2.5l diesel, tak tam nevibruji snad jen pevne zatnute zubni protezy osadky :)

    Pavel Kutina


    ----- Original Message ----- From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
    To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
    Sent: Monday, November 21, 2016 10:20 AM

    Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni


    Zdravim,

    Ked nesvieti kontrolka dobijania pri zapnuti zapalovania je  vadny regulator v alternatore.
    Ak svieti, ale nezhasne po nastartovani moze byt vadne vselico - diody, regulator, vinutie....
    Netreba menit cely alternator da sa vymenit samotny regulator stoji cca 30 eur
    Zvykne ale odist pretoze napinak remena uz nenapina a vibruje
    Preto ak nevymenite napinak moze regulator odist opat.
    Pisem o koncernovych autach starsieho roku vyroby, mozno je to aj vas pripad.
    Inak ta elektronika regulatora je zaliata v nejakej priehladnej zelatine
    asi aby oddolavala vibraciam ale s vadnym napinakom si neporadi :)

    j.

    -----Original Message-----
    From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
    Sent: Saturday, November 19, 2016 8:17 PM
    To: HW-news
    Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

    Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů a zbytek rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen zprovoznit to auto :(

    Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi zdá bohužel také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to dávalo smysl. Tak si holt pod stromeček dáme vedle alternátoru ještě i tu baterku :)

    Pavel Kutina


    From: "ok2mtm"a  <ok2mtm na seznam.cz>
    To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
    Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM
    Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni


    Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil několikrát, naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené auto podařilo roztáhnout na laně a do servisu to už těch pár kilometrů dojelo. Z informací co tu proběhly odhaduju, že alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které umřel jeden článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho, že až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle konstrukce baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout kombinaci
    vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic příjemného,
    vodík+kyslík+mít
    tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.
    Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce vybijí, tak prostě umřou.

    Tomáš OK2MTM

    -----Original Message-----
    From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Obdrzalek
    Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM
    To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
    Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

    Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny puvodnimu, pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem Vectru, benzin 2l klasik, najeto ~300k cili jeste stredniho veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil klinovej remen a to ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u zadne pumpy cestou. Poznatek
    1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak jsem obcas musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli vsechny spotrebice vypnute). Poznatek
    2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen asi 2km a pak totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme to natocili jinou baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste dva roky slouzila.
    [ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim; leda hadam, ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do toho rezimu "nejedu ale zeru a na palubce je barevna hudba kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula, protoze pokleslo napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]

    Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem jako popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu alternatoru a baterky, vymena alternatoru sice docasne pomahala, baterka po jizde chvilku vydrzela, tj. nakup a pak jeste nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po otoceni klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje zaroven, do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po par kilometrech zacla poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se baterka zacla chovat jak popsano vyse.

    D.O.

    On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:

      Zdravim,

      omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany odhad -
      netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na nabitou baterku?
      Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez topeni, bez
      radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo
      nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane budu mit aku
      nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste
      fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud tocil
      motor,

    tak jelo).


      Diky za kazdou dobrou radu.

      Pavel Kutina


    _______________________________________________
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

    _______________________________________________
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

    _______________________________________________
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
    _______________________________________________
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
    Hw-list na list.hw.cz
    http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
    _______________________________________________
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
    Hw-list na list.hw.cz
    http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list na list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20161121/a78f3dcb/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list