[OT] Problem s autem - dobijeni

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Listopad 21 10:20:51 CET 2016


Zdravim,

Ked nesvieti kontrolka dobijania pri zapnuti zapalovania je  vadny regulator v alternatore.
Ak svieti, ale nezhasne po nastartovani moze byt vadne vselico - diody, regulator, vinutie....
Netreba menit cely alternator da sa vymenit samotny regulator stoji cca 30 eur
Zvykne ale odist pretoze napinak remena uz nenapina a vibruje
Preto ak nevymenite napinak moze regulator odist opat.
Pisem o koncernovych autach starsieho roku vyroby, mozno je to aj vas pripad.
Inak ta elektronika regulatora je zaliata v nejakej priehladnej zelatine
asi aby oddolavala vibraciam ale s vadnym napinakom si neporadi :)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Saturday, November 19, 2016 8:17 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů a zbytek rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen zprovoznit to auto :(

Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi zdá bohužel také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to dávalo smysl. Tak si holt pod stromeček dáme vedle alternátoru ještě i tu baterku :)

Pavel Kutina


From: "ok2mtm"a  <ok2mtm na seznam.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM
Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni


Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil několikrát, naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené auto podařilo roztáhnout na laně a do servisu to už těch pár kilometrů dojelo. Z informací co tu proběhly odhaduju, že alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které umřel jeden článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho, že až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle konstrukce baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout kombinaci
vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic příjemného, 
vodík+kyslík+mít
tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.
Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce vybijí, tak prostě umřou.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Obdrzalek
Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny puvodnimu, pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem Vectru, benzin 2l klasik, najeto ~300k cili jeste stredniho veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil klinovej remen a to ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u zadne pumpy cestou. Poznatek
1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak jsem obcas musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli vsechny spotrebice vypnute). Poznatek
2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen asi 2km a pak totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme to natocili jinou baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste dva roky slouzila.
[ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim; leda hadam, ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do toho rezimu "nejedu ale zeru a na palubce je barevna hudba kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula, protoze pokleslo napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]

Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem jako popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu alternatoru a baterky, vymena alternatoru sice docasne pomahala, baterka po jizde chvilku vydrzela, tj. nakup a pak jeste nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po otoceni klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje zaroven, do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po par kilometrech zacla poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se baterka zacla chovat jak popsano vyse.

D.O.

On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:
> Zdravim,
>
> omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany odhad - 
> netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na nabitou baterku?
> Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez topeni, bez 
> radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo 
> nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane budu mit aku 
> nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste 
> fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud tocil 
> motor,
tak jelo).
>
> Diky za kazdou dobrou radu.
>
> Pavel Kutina

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list