[OT] Problem s autem - dobijeni

Sobota Listopad 19 18:22:44 CET 2016

Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny puvodnimu, pro
predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem Vectru, benzin 2l klasik, najeto ~300k
cili jeste stredniho veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil klinovej remen a to
ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u zadne pumpy cestou. Poznatek
1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak jsem obcas musel
rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli vsechny spotrebice vypnute). Poznatek
2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen asi 2km a pak totalni
konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme to natocili jinou baterkou, moje se pak
nabila cestou a jeste dva roky slouzila.
[ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim; leda hadam, ze by
po prvnich nekolika kilometrech prepnula do toho rezimu "nejedu ale zeru a na
palubce je barevna hudba kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula, protoze pokleslo
napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]

Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem jako popisoval Pavel,
nakonec to byla kombinace problemu alternatoru a baterky, vymena alternatoru sice
docasne pomahala, baterka po jizde chvilku vydrzela, tj. nakup a pak jeste
nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po otoceni klickem jen line
pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje zaroven, do te doby ani naznak - po
bezproblemovem natoceni po par kilometrech zacla poblikavat kontrolka dobijeni, a
pak se baterka zacla chovat jak popsano vyse.

D.O.