[OT] Problem s autem - dobijeni

Zdeněk zdej na atlas.cz
Sobota Listopad 19 16:41:26 CET 2016

Jak jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?
Tohle jsou příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným
způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak už
ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo normálně. Až
zase to delším zastavení před prodejnou nešlo nastartovat.
Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že alespoň pár minut to
nějakou energii ještě udrželo.
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Saturday, November 19, 2016 2:10 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

Nabil jsem baterku, dal ji do auta s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, kde
si na me jeden prodejce nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez
problemu natocil, ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt a
tak, tak jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.

Vratil jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.
Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak
podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je po
smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla cerstve
nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti hromada zarovek v
interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak napeti klesne asi o pul
voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze desetinky na 30V rozsahu spis
odhaduju).

Spis bych to tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 20
let, ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu
pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri
zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco topi
- fakt tomu prestavam rozumet.

Pavel Kutina