OT SQL dotaz

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pátek Listopad 18 10:35:17 CET 2016

Zdravim

to je trosku vetsi level. Da se to napsat slozenym zakladnim SQL selectem, pracujete s matici. Jen si musite uvedomit:
1. trideni na to mate operator order by
2. pocet zaznamu nad/pod vyhledanym zaznamem zjistite operatorem count za podminky trideni neboli kolik zaznamu je nad ci pod
3. staci to dat jen do where

Zacnete
select string from table

Nasleduje
select string from table where ... podminka kolikaty to je zaznam v cele tabulce

Nasledne s aliasy, at se to dobre dela
select string from table a where (select (count(*) from table b where a.string > b.string) > moje lokace zaznamu -3

Nasledne
select string from table a where (select (count(*) from table b where a.string > b.string) > (select (count(*) from table b where  b.string < 'muj retezec zaznamu')-3

Pisu to z hlavy, pouzivame to takto, ale ne na prehledy, to je moc SQL vyrazu a potrapeni SQLka.
Pohrajte si ...

Jirka