Re: Vrtané šablony pro SMT

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Listopad 16 01:21:02 CET 2016

Vidím, že vrtané šablony asi nejsou u DIY komunity populární.
Zvláštní, protože v profi praxi se to myslím pro menší série docela používá.
A když už někdo má CNC vrtání tišťáků, tak rozšíření na CNC vrtání šablon
by nemělo být složité ani drahé.

Objednal jsem na eBay vrtáky 0.3mm a zkusím to. Myslím, že by měly stačit
2 velikosti, asi 0.3mm pro pady QFP/QFN integráčů a 0.7mm pro pasivy
a pady velkých SO integráčů.

Docela zajímavě vypadá ten tip na laserovou folii. Je to mechanicky docela
slušné, možná to půjde vrtat. Díky.

Nechávat si dělat šablony v Číně asi nebudu. Je to na dlouhé lokte, prototyp
většinou potřebuju hned. Pokud je to do práce, tak proto, že každý úkol
vždy spěchá. A pokud je to pro zábavu, tak pak proto, aby mě elán nepřešel
dřív, než to z Číny dorazí.

Díky za odpovědi.
PL