Jak pridusit reproduktor v kombu?

Neděle Listopad 6 14:20:02 CET 2016

Když ono nic není ideální. Pokud má kombo pracovat pouze v lineární
oblasti a nemá funkce jako limiter, kompresor dynamiky, pak to řeší
jednoduše dělič do konektoru ve šňůře od kytary.

Pokud zesilovač má limiter typu řízení zesílení, nebo omezovací limiter
(měkká limitace napodobující zvuk elektronek), pak je potřeba vstupní
úroveň dodržet a omezit výkon až na výstupu. Tam zase záleží, co je tam
za reproduktory. Nevím jak dnes, ale za našich mladých let byl populární
reprák JBL K130, který měl velice hrbatou charakteristiku a ty rezonance
měly vylepšit zvuk kytary. Další rezonance nadělala otevřená ozvučnice.
Reprák měl obrovskou účinnost, snad přes 120 dB/W. U těchto reproduktorů
se frekvenční charakteristika dost mění s vnitřním odporem zesilovače a
s lampama (s výstupním trafem) to hraje úplně jinak, než s
tranzistorovým zesilovačem. Ale těžko říct, jestli líp :-) U "gumových"
reproduktorů pro hifi je charakteristika o dost rovnější, rezonanční
kmitočet leží o dost níž než co umí kytara.
Takže pokud dáte jen do série odpor, rozdíl ve zvuku tam bude. S
odporovým děličem 1:3, vstupní odpor děliče aby to zesilovač ještě
zvládnul, budete mít větší tlumení reproduktoru a zvuk se bude víc
podobat tomu původnímu. Ale bude to topit.

Anděl