[OT] cim svitit na kytky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 4 22:44:15 CET 2016

Já bych to zas tak nekomplikoval:
Dlouhý léta se všude a na všechny průmyslově pěstované rostliny svítilo
sodíkovkama: Naprosto nevhodným spektrem, horší to skoro bejt nemůže:-)

Tzn. Ano, nejlepší poměr produkce/náklady bude s těma Č+M LEDkama (na
Kanafestu myslím prodejci říkali, že oproti 1g/W ze sodíkovek, se z LEDek
vytáhnou až 3 g/W právě kvůli tomu spektru).

Ale když se místo toho dá nejlevnější svítidlo s T5 trubicí "denní bílá",
nebo obecně s tou, co do toho dal prodejce a k tomu se udělá vhodný
reflektor z alobalu, vhodné lišty a pár 3D výtisků, bude to vypadat hezky a
stát mnohem míň.

Už delší dobu jsem měl v plánu vertikální zahradu, ale skončil jsem na
drahých komponentech. Teď když mám 3D tiskárnu, tak to udělám. Svítit na to
bude 150 W metalhalogenidka, kterou jsem do nedávna svítil jen na DPS. Na
zimu super, většinu elektřiny co to sežere, tak místo toho nesežere topení,
zbyde jen užitečný výkon. Kromě hezké předsíně si od toho slibuju i snížení
potřeby větrání. V zimě se mi často stává, že otevřu okno, vykouknu, venku
smrad, tak ho zase zavřu. Domácí výroba kyslíku i se zvlhčováním, přírodním
voněním a čerstvou pažitkou do polívky, mi přijde lepší:-)

Jako druhou alternativu uvažuji o řadě truhlíků na knihovně a nad tím tu
zářivku, co jsem doporučil. A slibuju si od toho mj. i zlepšení denního
rytmu, když se mi to v přiměřené ranní/dopolední hodině vždycky rozsvítí nad
postelí.

PH