malloc/free

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 3 10:13:41 CET 2016

>Ja bych to uplne nezatracoval.

Ja som to uplne nezatracoval, napisal som "v drvivej vacsine pripadov".

Ja som uz dynamicku alokaciu tiez niekolkokrat pouzil, vzdy po rozsiahlej
uvahe a dokladnej analyze pre, proti a nasledkov. A pochopitelne, vzdy som
si alokator napisal sam, pre danu konkretnu potrebu.

> lwIP

Ano, to je presne ten pripad - dokladna analyza (ktora je mimochodom
vyzadovana aj od toho, kto tu kniznicu pouzije, vid
http://lwip.wikia.com/wiki/Lwipopts.h - ze to niekto necha tak ako to
najde v nejakom z webu stiahnutom priklade,  to je ina vec) a vlastny
alokator napisany pre vlastnu potrebu.

> taky to funguje

Ano, toto je klasicky priznak nekompetentnosti v oblasti mcu.

>- alokace objektu u kterych predem (pri prkladu) neni znama delka a
>ktere uz budou "nafurt"

Na toto je jednoduche si napisat vlastny trivialny alokator.

>- alokace docasnych objektu (buffery pro sprintf, komunikaci...) s velmi
>kratkou zivotnosti, treba jen behem jedne funkce

Na toto sa hodi alloca() aj ked samozrejme aj tam treba vediet co clovek
robi.

Mimochodom, sprintf() u mna spada tiez do kapitoly "taky to funguje". A
niektore (pomerne bezne pouzivane) kniznice k *printf() pribalia svoj
dynamicky alokator, cim sme sa pekne zacyklili...

wek