RPi a displej

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Úterý Listopad 1 11:23:05 CET 2016

Naznak odpovedi napr. zde:

https://community.arm.com/groups/arm-mali-graphics/blog/2015/10/28/improving-mali-drivers-on-fbdev

Ve zkratce:
-  Mali GPU ma svoji cast pameti(video ram) kam vykresluje(je take v DDR jestli se nepletu).
-  Framebuffer je cast pameti (take v  DDR), kde linux vykresuje a nasledne kopiruje do casti pameti toho Mali GPU
-  Zde se zaobiraji rychlejsim kopirovanim nez pomoci sw CPU, tak HW pres DMA, aby se ten framebuffer linuxu dal kopirovat tam i zpet rychleji (vlasne,aby se blok pameti v DDR rychle okopiroval).
-  Z framebufferu se vykresluji i ty externi LCD.

Jestli ovsem bude zrovna podporovan/vyuzit Mali GPU s kopii do framebufferu v te verzi maliny, kterou pouzijete a nebo to bude delat ciste sw je otazkou.

Ono i ty MAli drivery 3D pro vykreslovani na maline jsou udelany natvrdo odskoky do pameti, kde se vyuzije to GPU. Natvrdo protoze k tomu v linuxu neni dokumentace.

Jirka