[MOTO] Proplachování motoru při výměně oleje ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Květen 29 22:12:58 CEST 2016

Zdravím,
  dovolil bych si malý moto-dotaz.
  Když jsem se zabýval čtením manuálů na tehdejší auta coby dítě, pamatuji se,
při výměně oleje v motoru se používalo proplachování speciálním olejem. Původní
olej se vypustil, nalil se ten proplachovací, motor se spustil a nechal běžet
určitou dobu při mírně zvýšených otáčkách bez zátěže, pak se vypustil ten
proplachovací a nalil se definitivní.
  Dnes už se to prý nedělá, syn studuje autotronika, na praxi mění oleje každý
den a tvrdí, že to nikdy nikde u žádného auta nedělali. Starý olej se vypustí
a sotva to už skoro nekape, tak se tam dá nový filtr, zašpuntuje se to a naleje
předepsaná dávka nového oleje.
  Je to jen šlendrián daného servisu, nebo se to u moderních motorů opravdu už
nedělá ? Mám laický dojem, že část původního oleje v motoru musí zůstat - např.
nad čerpadlem ve všech trubkách a mazacích kanálcích...
  Zdraví Pavel