V cem psat pro Linux?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Květen 29 01:50:57 CEST 2016

Zdravim,

mam tu na stole nejake Raspberry, k nemu pres I2C pridratovany 20x4
displej a hraju si s tim. Na displeji mi to pise nejake ptakoviny a bezi
mi tam hodiny, zatim nic zasadniho, jen hrani (ano, tohle zvladne i
arduino, dokonce rychleji, lepe a nezere 0.6A :)

No a to je ono - v cem psat? Pisu pro to skripty v Pythonu a zda se mi
to k uzoufani pomale, navic Python mi pripada spis jako takova
rafinovana forma masochismu nez jako programovaci jazyk.

Existuje neco rozumnejsiho, v cem se da napsat jak konzolova aplikace,
tak treba i nejake GUI pro X, neco, z ceho vypadne prelozena binarka?
Ano, existuje gcc, ale ze by se mi v cistem C chtelo psat GUI - to uz je
snad i ten Python lepsi, ale mozna se pletu a jsem jenom neinformovany.

Exkolega nejak experimentoval s QT, ma to smysl? Nerikam, ze jsem
Linuxem nepolibeny, ale kdyz jsem pro to neco delal, tak povetsinou jen
na urovni shell scriptu nebo prave toho Pythonu, jako admin jsem toho
obvykle vic nepotreboval.

Mate nekdo tip nebo kucharku?

Diky.

Pavel Kutina