[OT] Jak to chodi v realitce

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Květen 27 11:44:15 CEST 2016

Asi existuje mnoho důvodů proč použít realitku, ale co přímý prodej nebo
nákup mezi dvěma lidmi? Já takto koupil dům, smlouvu jsem si sepsal sám
(s předběžnou kontrolou na katastru před podpisem) a to přitom na straně
prodávajících byli 4 lidé (matka + 3 dospělé děti), z toho jeden
nesvéprávný za kterého rozhodoval soud. Na koupi jsem si bral ještě úvěr
ze stavebního spoření a peníze šly na účty těm lidem. U soudu jsem
vysvětloval proč to chci koupit, jaké s tím mám záměry, proč zrovna
tolik peněz atd.
Celé to trvalo snad 1,5 roku, od první ústní dohody s matkou na ceně, až
po samotný zápis do katastru. Poté mi ještě říkala, že má i vyšší
nabídky, ale když mi to slíbila (ústně bez předběžné smlouvy), tak že mi
to nechá. Asi jsme měl štěstí.

Martin Hanek