mech: znate proma skf 800

Tomáš Mádr ok2mtm na seznam.cz
Úterý Květen 24 13:31:23 CEST 2016

300kg je malá mašina a byla za zhruba stejnou cenu, jako tak co má 100kg
(váha mi vyšla jako nejrychlejší srovnávací měřítko). Akorát to chtělo
chvilku hledat. Dnes je nabídka podstatně lepší než před 10 lety, kdy třeba
frézku jsem si nechal dovést z Německa, protože to vyšlo o hodně levnější.

MN80 a podobné klasické stroje jsem tak nějak minul, a zbytek je čína, která
se liší pouze nálepkama. A na to abych se na tom naučil něco dělat to úplně
stačilo.

Jo a kotouče jsem nedávno taky řešil, i když jsem je chtěl jenom přeměřit, a
stejně to k ničemu nebylo, protože jeden se po zahřátí při prvním brzdění
zkroutí, a po vyhládnutí narovná zpět. Docela pech.

Tomáš OK2MTM

---------- Původní zpráva ----------
Od: hwnews konference <hwnews na cncnet.info>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 24. 5. 2016 13:16:52
Předmět: Re: mech: znate proma skf 800

"

To si tady vsichni pretacite brzdovy kotouce, ze potrebujete tak velky
masiny?

V dilne mame cela leta jen soustruh MN80 a velmi dlouho jako frezka byla jen
 BF 16 Vario, ktera ma v Y jen 160mm. A valnou vetsinu casu je na ni jen
tenhle sverak http://eshop.vyrobnistroje.cz/product/sveraky/presne-sveraky/
vysoce-presny-bezsroubovy-sverak-100mm/155
(http://eshop.vyrobnistroje.cz/product/sveraky/presne-sveraky/vysoce-presny-bezsroubovy-sverak-100mm/155)

co se tyka frez tak se da obcas velmi dobre koupit na Aukru

jinak zdaleka nejlepsi investice v dilne byla mala strojni pila - kde se
bohuzel neda usetrit - levne ciny nefunguji - skoncili jsme u nejakeho
Pilouse s chlazenim za cca 40kKc - na druhou stranu reze do 0.5mm a vydrzi
na nem relativne dlouho pily

U toho bazmeku vyse co se kolega pta jsem teda ten Y rozjezd nenasel...a
nenasel jsem ani vylozeni vretene.

RV

Dne 24. května 2016 12:11 Tomáš Mádr <ok2mtm na seznam.cz