3D tistena centrifuga?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Květen 23 11:56:27 CEST 2016

Včera jsem nejprve zjistil, že byla velká chyba, že jsem kdysi dávno
nezachránil hlavu od vyřazené centrifugy, kterou nejprve přinesla máma a pak
vyhodila babička. Potom jsem zjistil, že byla chyba vyhodit babičkou
pořízenou ždímačku, která by na tohle bohatě stačila. Závislost na zrychlení
je lineární, takže 100 G by mi z 5-7 dní udělalo 5-7 procent dne. I ta
ždímačka dá víc.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Ales Prochaska, Divesoft

> S centrifugou by to bylo rychlejší. Ale vzhledem k úsilí, které
> vyžaduje její získání, bude lepší zůstat u toho týdne...
> PH

Na takovouhle blbinku bude stačit centrifuga která má pár tisíc G,
nemusí to být hned ultracentrifuga. Zkuste si nechat někde laserem
vypálit rotor z tlustého ocelového plechu (nebo třeba sešroubovat z jednoho
tlustého a dvou tenkých apod.), stojí to doslova pár korun a dají se
s tím dělat pěkné věci, co fantazie dovolí :-)