Motor pro odstredivku?

Neděle Květen 22 15:22:24 CEST 2016

Pro podobné účely používám různé velké DC motory. Třeba v přípravku na
smotávání lanek pro feritky DCF přijímačů (4x0,12) mám motor z
magnetopáskové jednotky z počítače Minsk :-) Motor váží cca 5 kg, na
jeho hřídeli se točí čtyři cívky od mg. pásků, ze kterých se dráty
odvíjí. Je to nevyvážené tak, že motor musím chytat do svěráku. Pro
navíjení mám pračkový motor.
Základ je motor rozpojit, vyvést zvlášť buzení a kotvu. Z jednoho zdroje
ho nabudíte, potřebuje pár voltů a u 230V motoru proud stačí i 2A. Z
druhého regulovaného zdroje napájíte kotvu. Má to sílu i ve velmi
nízkých otáčkách, otáčky jsou úměrné napětí kotvy. Pro to co od toho
potřebujete, vám pro napájení kotvy stačí laboratorní zdroj. Já na tohle
používám počítačové zdroje doplněné o regulaci z potenciometru.
Anděl