Transflective LCD, was: LCD controler ST7066

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Květen 18 23:33:21 CEST 2016

Uz som to dnes v povodnom vlakne pisal, velakrat tam je miesto na 7660
http://www.efton.sk/curious/lcd1602.htm - mimochodom, je tam rozobrany
presne ten BL1602AYPLEH https://www.sos.sk/products/bc-1602a-ypleh ktory
Jaromir zhodou okolnosti prave vypredava
http://svetelektro.com/Forum/velky-vypredaj-po-upratovani-devkity-3d-tlac-komponenty-t43616.html
aj ked asi do CZ sa to neoplati posielat, a ktory prave je transflektivny
(to druhe pismeno ze je P) so zltozelenym podsvietenim...

Bez podsvietenia to je citatelne ale vdaka tej nazelenalosti folii na
"skle" nie az tak dobre, ako to byva u beznych sedych reflexivnych LCD
(tie zase castokrat blbo vyzeraju pri zapnutom bielom podsvieteni, ale to
bude asi zalezat na individualnom vkuse). Dobre je to vidiet na
https://www.sos.sk/moduly-lcd-znakove-standardne - vsetky co maju suffix
YPLxx su opticky uplne rovnake (no dobre, tiez zalezi na tom kto tie fotky
robil, ze), ale na niektorych je podsvietenie zapnute (tie svietia na
zltozeleno) a na inych vypnute (tmavozelene).

To podsvietenie konkretne u tohoto, aby poriadne svietilo, treba do neho
uvalit peknych par mA, a pozor, je tam niekolko LED v serii, treba aj
dostatocne napatie, DS pise nieco o cca 4V a naozaj to tak v praxi aj je.
Takze aj v tom sa lisi 5V model od pripadneho 3V.

wek