Jednoduchý měřák

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Květen 13 10:59:05 CEST 2016

Mám v plánu přidat k bezdrátové nabíječce k telefonu malinký OLED displej, který bude ukazovat napětí vstupu (to co je na vstupním  konektoru nabíječky), odebíraný proud ze vstupu a pro info čas nabíjení a i údaj Wh. Je mi jasný, že to budou nic vypovídající údaje (účinnost celého bezdrátového systému kdy do baterie se dostane zlomek toho všeho...). Spíš to bude  takový kosmetický doplněk :-). Existují v podstatě hotová řešení za pár dolarů v podobě průběžného USB měřáku, ale nelíbí se mi použitý displej a funkce časovače. Navíc všechno potřebný k tomu mám (i když krom displeje a mcu zas skoro nic potřeba není) tak proč to nevyužít. Chci se zeptat, když bych si odmyslel, že je to v podstatě kravina co chci dělat, tak dejme tomu, že budu měřit parametry celého systému bezdrat. nabíjení (i když mohl bych to pak porovnat s nabíjením po drátu, protože na nabíječku chci ještě přidat klasický USB konektor, abych k tomu mohl připojit i drát pro klasické nabíjení)... Jak často bych měl vzorkovat vstupní údaje (napětí, proud), abych se dobral k nějakému rozumnému výsledku co se týče údaje ve Wh, aby z toho nelezly úplný kraviny vzhledem k tomu jak bezdrat nabíječka funguje? Stačí třeba 5x za vteřinu?