Zjisteni zapojeni 3F motoru

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Květen 10 10:20:47 CEST 2016

Zdravím,
  ale to určitě, ale ty propojky pak určují, zda se použije nebo nepoužije ten
střední "referenční bod", který na té svorkovnici prostě _musí_ být vyveden.
Neboť jinak na té svorkovnici tu hvězdu nezapojíte. To, že k tomu střednímu
bodu připojíte nulák nebo ne už závisí na vás. Já osobně ho tam mám (pumpa)
a pak to může trochu běžet i na 2 fáze - motor hodně hučí, má velký skluz,
nemá výkon, ale když ho chvilku nechám, trochu vody načerpá. Pokud by nulák
nebyl, nemá šanci, protože "vidí" jen jednu fázi (sdruženou ze dvou), zatímco
s nulákem "vidí" opravdu 2 a tedy v něm jakés-takés točivé pole vznikne.
Tu třetí chybějící fázi lze v takovém případě zkratovat a to mu výrazně pomůže,
lze říci, že tu pumpu v tomto případě nechávám normálně automaticky běžet a
žije (samozřejmě tam mám nadproudovou ochranu a ta ani nevybavuje). Zkušenosti
z mnoha let chalupářství, kde vypadlá fáze bývala denním chlebem :-).
  Zdraví Pavel