Re: Budič LED 24V se stmíváním

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Středa Květen 4 20:34:31 CEST 2016

Dne 4.5.2016 v 18:55 jan.pruha na volny.cz napsal(a):
> Jj. Přesně něco takového hledám. To schéma by mě zajímalo. Možná by nebylo špatné ho nakreslit i kvůli vlastní dokumentaci :-).
> Není ta ATmega zbytečné dělo? Nejde o cenu, ale čistě z principu.
> Stmívání jsem uvažoval udělat pomocí dlouhého stisku ovladače (mám doma místo vypínačů všude tlačítka). Nebo by šlo rozsvěcovat a zhasínat po rampě a tu dalším stiskem zastavit na požadované hodnotě a nebo nechat dojet do krajní hodnoty.
> Ta 485 se taky hodí. Dal bych do rozvaděče třeba RBII s nějakým WEB serverem a šlo by to ovládat třeba z mobilu.
> [...]
OK, tak ja se dam do kresleni. Je mi jasne, ze nejakou dokumentaci to
chce, ale nejak jsem se sam nedokazal presvedcit.
ATmega8 je "nejmensi zlo", idealni by bylo neco s rychlou PWM (ATtiny25,
45, 85, ATtiny26), ale nic z toho zase nema UART a zkombinovat v jednom
MCU bit-bang UART a menic se mi zdalo moc (a nechtelo se mi). Proto M8,
i kdyz kvuli jeji pomalosti vyjde vetsi civka (menic bezi na 76.8kHz
misto moznych 250kHz s TN26).
485 lze neosadit, ma to i konektor na dve tlacitka a dve LEDky, takze to
jde ovladat pres ne, momentalne to tak provozuju.
Vyhrat se s tim urcite da, napriklad jenom presvedcit menic, aby bezel
stabilne (aby nebyl patrny flicker), nebylo uplne proste. A/D prevodnik
je docela pomaly a leze z nej solidni brajgl.

Akorat nevim, jestli neco stvorim jeste tento tyden, kdyztak az po vikendu.

   TomM