Re: Budič LED 24V se stmíváním

jan.pruha na volny.cz jan.pruha na volny.cz
Středa Květen 4 18:55:59 CEST 2016

Jj. Přesně něco takového hledám. To schéma by mě zajímalo. Možná by nebylo špatné ho nakreslit i kvůli vlastní dokumentaci :-).
Není ta ATmega zbytečné dělo? Nejde o cenu, ale čistě z principu.
Stmívání jsem uvažoval udělat pomocí dlouhého stisku ovladače (mám doma místo vypínačů všude tlačítka). Nebo by šlo rozsvěcovat a zhasínat po rampě a tu dalším stiskem zastavit na požadované hodnotě a nebo nechat dojet do krajní hodnoty.
Ta 485 se taky hodí. Dal bych do rozvaděče třeba RBII s nějakým WEB serverem a šlo by to ovládat třeba z mobilu.
Prostě spousta příležitostí k hraní. :-).

H.

Dne 4.5.2016 v 15:38 jan.pruha na volny.cz napsal(a):
> Zdravím vespolek,
>
> doma mi začínají po cca 10 letech pomalu odcházet úsporky a uvažuju, že bych je nahradil LED.
> Chtěl bych se do toho z pedagogických důvodů pustit s potomkem a po letech si zase trochu zabastlit.
> Schema, pokusy na nepájivém poli, návrh desky, osazení, oživení, naprogramování......
> Výhledově možná i nějakou fotovoltaiku atd.
> Ale začít bych chtěl s budičem pro LED.
> Hledám nějaké ověřené zapojení, ze kterého bych mohl vyjít. Na netu jsou toho mraky, ale chybí mi právě ta ověřenost .
>
> Moje představa je:
> [...]
Napred bych musel namalovat schema (neni na nem nic prevratneho, takze existuje jen v me hlave), navrh desky mam, bezi mi prvni kus. Napajeni 24V, Iout 700mA, 4 bile LED v serii. ATmega8 ridi pres budic spinaci P-FET, snimani proudu "dole". Ridici smycka menice je SW. Navic je tam HW pro RS485, SW jeste neni, takze to zatim jede jen autonomne, bez komunikace s okolim.
Stmivat lze SW (neimplementovano, nevymyslel jsem, jak bych to ovladal) prostou zmenou promenne, urcujici Iout.

Neco takoveho?

  TomM