BV.net komponenta SerialPort

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Čtvrtek Březen 31 21:59:29 CEST 2016

No, dobré je to k tomu. Zjednodušeně řečeno. V „Mé“ síti mi funguje cca 100 modulů na platformě PIC. Je to automatizace baráku. Budiče mám postavené na MCP2551, což je budič CAN. Spolehlivě mi to chodí na 57k6 baudech. No a v Picech  to mam vyřešené tak, že se podívám na pin RX než chci něco odvysílat a pokud je klidový stav, tak vysílám. Takže dojde málokdy ke kolizi. Navíc ještě co vysílám, tak hned přijímám v to samém modulu, a pokud mi někde někdo do zprávy „promluvý“ tak přijatý bufer nesouhlasí s odvysílaným. Režiji tam mám na jedné zprávě míň jak 10bytů včetně adresy komu, od koho, kontrolní součet, číslo zprávy atd. A odesílám tím i celé nové FW pro zařízení. Ale právě to PC mi do toho dělá bordel. Protože tam detekuji až celý přijatá byt. Potřebuji detekovat už první přijatý bit. No nic, budu muset udělat „něco“ mezi PC a sběrnicí.

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Thursday, March 31, 2016 7:48 PM
To: HW-news
Subject: Re: BV.net komponenta SerialPort

Navic, co se tyce prevodniku COM-USB tak je tato predstava uz uplne mimo. K cemu to ma byt dobre?
Da se celkem dobre udelat vlakno, ktere bude cekat prijem znaku a tim padem reagovat dost operativne. Ale USB stejne ma tendenci znaky sdruzovat a pak teprve transportovat.
Ja uz s COM protokoly nejak ani neexperimentuju a proste vsude vrazim modbus, mam na to vyvinuty SW na PC i MCU tak je to snadne  a funkcne je to odpovidajici vlastnostem COM portu i virtualniho.