Re: Modelářské elektromotory

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Sobota Březen 26 16:22:05 CET 2016

Ty zkratky znamenají :  BLDC ( ne BLCD !! )  = brush less DC
(bezkartáčový motor  t.j. s elektronickou komutací na

stejnosměrný na proud)
                                   PMSM = permanent magnet synchronuos
motor  t.j. motor s permanentními magnety,
                                                  který může být i na
střídavý proud

V realitě je v tom docela zmatek , pod obě označení se při troše dobré
vůle  vejde třeba i obyčejný krokový motorek .  Záleží spíš na způsobu
řízení a napájení ve vazbě na požadovanou účinnost, záběrový moment,
přesnost držení otáček při změně zátěže, atd.
Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW