[!!Mass Mail]Re: dynamo ve stredu kola

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Neděle Březen 20 13:59:41 CET 2016


Kruci nějak mi tady ty úvahy o tom, že zkrat na výstupu = nulové napětí = nulový výkon =nulová brzdná síla nezapadají do principu kotvy nakrátko u 3F motorů… Tam je taky napětí 0 neboť je to vyzkratováno hnedle v kotvě ale Lenzův zákon snad platí i tady…

Zdravím
L. Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Sunday, March 20, 2016 12:32 PM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re: dynamo ve stredu kola

Právě u toho derivačního dynama si to moc neumím představit. Zkratuju ho a než se odbudí, udělá to obrovský proudový impulz. Vinutí to vydrží, ale uhlíky by asi dlouho nevydržely.
Anděl

Dne 20.3.2016 v 11:26 Pavel Poucha napsal(a):
Tak ono to ani jinak nejde, když není možné regulovat buzení. U derivacniho dynama je zkratovy proud dán jen zbytkovým magnetickém po odbuzeni. Takze jeho charakteristika je pak "podseknuta" a zkratrový proud je proti maximálnímu velmi maly.‎ Tento jev ale nebude existovat u alternátoru s permanentnimi magnety.

S pozdravem Pavel Poucha
(Odesláno z mobilního telefonu)
Od: AZe
Odesláno: neděle, 20. března 2016 11:20
Komu: HW-news
Odpovědět: HW-news
Předmět: Re: dynamo ve stredu kola


Právě naopak. U motoalternátorů s magnety bez možnosti regulace změnou buzení se používá regulace zkratem tyristory.
aze

From: Pavel Poucha<mailto:p.poucha na papouch.com>
Sent: Sunday, March 20, 2016 11:03 AM
To: Vláďa Anděl<mailto:hw-list na list.hw.cz> ; HW-news<mailto:hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: dynamo ve stredu kola

Zdravim,
Vypínání zkratem lze použít u derivacniho dynama, ketre má zkratovy proud několikrát menší než maximální proud, který umí dodat. ‎Ale u alternátoru s permanentnimi magnety to asi neplatí.
S pozdravem Pavel Poucha
(Odesláno z mobilního telefonu)
Od: Vláďa Anděl
Odesláno: neděle, 20. března 2016 10:43
Komu: HW-news
Odpovědět: HW-news
Předmět: Re: dynamo ve stredu kola


no když mě tohle řešení nenapadlo tak úplně náhodou. Viděl jsem takhle udělanou regulaci dobíjení baterky u ultralajta. Bylo tam magneto, taky napětí naprázdno dost šílené - prý přes 200V. Baterka připojená na usměrňovač přes další diodu a mezi tím tranzistor, který řídil výstupní proud tak že to zkratovával. Taky jsem to ze začátku nemoh pochopit, ale nakonec mi to přišlo logické. No je pravda že pár W ztrát tam nikdo neřešil.
Anděl

Dne 20.3.2016 v 9:12 Petr Simek napsal(a):
On Sun, 20 Mar 2016, Vláďa Anděl wrote:


Tak asi né, ale jen proto že tam jsou ty ztráty. Jinak pokud z toho beru při nulovém napětí nulový výkon, alternátor by mě neměl brzdit. Já vím, teorie a praxe se tady asi dost liší.

Tyhle veci maji obvykle vnitrni odpor, takze pri nulovem napeti na vystupu neni nulovy vykon..


Anděl

*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz<mailto:psimek na jcu.cz>                              |
*------------------------------------------------------------------------*




_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



________________________________
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list






_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20160320/cd8a7048/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list