dynamo ve stredu kola

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Neděle Březen 20 12:31:50 CET 2016


Právě u toho derivačního dynama si to moc neumím představit. Zkratuju ho 
a než se odbudí, udělá to obrovský proudový impulz. Vinutí to vydrží, 
ale uhlíky by asi dlouho nevydržely.
Anděl

Dne 20.3.2016 v 11:26 Pavel Poucha napsal(a):
> Tak ono to ani jinak nejde, když není možné regulovat buzení. U 
> derivacniho dynama je zkratovy proud dán jen zbytkovým magnetickém po 
> odbuzeni. Takze jeho charakteristika je pak "podseknuta" a zkratrový 
> proud je proti maximálnímu velmi maly.‎ Tento jev ale nebude existovat 
> u alternátoru s permanentnimi magnety.
>
> S pozdravem Pavel Poucha
> (Odesláno z mobilního telefonu)
> *Od: *AZe
> *Odesláno: *neděle, 20. března 2016 11:20
> *Komu: *HW-news
> *Odpovědět: *HW-news
> *Předmět: *Re: dynamo ve stredu kola
>
>
> Právě naopak. U motoalternátorů s magnety bez možnosti regulace změnou 
> buzení se používá regulace zkratem tyristory.
> aze
> *From:* Pavel Poucha <mailto:p.poucha na papouch.com>
> *Sent:* Sunday, March 20, 2016 11:03 AM
> *To:* Vláďa Anděl <mailto:hw-list na list.hw.cz> ; HW-news 
> <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: dynamo ve stredu kola
> Zdravim,
> Vypínání zkratem lze použít u derivacniho dynama, ketre má zkratovy 
> proud několikrát menší než maximální proud, který umí dodat. ‎Ale u 
> alternátoru s permanentnimi magnety to asi neplatí.
> S pozdravem Pavel Poucha
> (Odesláno z mobilního telefonu)
> *Od: *Vláďa Anděl
> *Odesláno: *neděle, 20. března 2016 10:43
> *Komu: *HW-news
> *Odpovědět: *HW-news
> *Předmět: *Re: dynamo ve stredu kola
>
> no když mě tohle řešení nenapadlo tak úplně náhodou. Viděl jsem takhle 
> udělanou regulaci dobíjení baterky u ultralajta. Bylo tam magneto, 
> taky napětí naprázdno dost šílené - prý přes 200V. Baterka připojená 
> na usměrňovač přes další diodu a mezi tím tranzistor, který řídil 
> výstupní proud tak že to zkratovával. Taky jsem to ze začátku nemoh 
> pochopit, ale nakonec mi to přišlo logické. No je pravda že pár W 
> ztrát tam nikdo neřešil.
> Anděl
>
> Dne 20.3.2016 v 9:12 Petr Simek napsal(a):
>> On Sun, 20 Mar 2016, Vláďa Anděl wrote:
>>
>>> Tak asi né, ale jen proto že tam jsou ty ztráty. Jinak pokud z toho 
>>> beru při nulovém napětí nulový výkon, alternátor by mě neměl brzdit. 
>>> Já vím, teorie a praxe se tady asi dost liší.
>>
>> Tyhle veci maji obvykle vnitrni odpor, takze pri nulovem napeti na 
>> vystupu neni nulovy vykon..
>>
>>> Anděl
>>
>> *------------------------------------------------------------------------* 
>>
>> |                          Petr Simek   APS 
>> JU                           |
>> | psimek na jcu.cz |
>> *------------------------------------------------------------------------*
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20160320/3f1dee6a/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list