dynamo ve stredu kola

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Neděle Březen 20 01:40:06 CET 2016


Tak asi né, ale jen proto že tam jsou ty ztráty. Jinak pokud z toho beru 
při nulovém napětí nulový výkon, alternátor by mě neměl brzdit. Já vím, 
teorie a praxe se tady asi dost liší.
Anděl

Dne 19.3.2016 v 19:49 Petr Labaj napsal(a):
> Taky jsem ten příspěvek četl několikrát a snažil se pochopit, tak to 
> pan Anděl myslel.
> Ale nepřišel jsem na to.
> "Vypínat" světlo tím, že budu zkratovat alternátor mi teda moc smysl 
> nedává.
>
> PL
>
> ***********************
>
> Dne 19.3.2016 v 18:51 gatilo napsal(a):
>>   19.3.2016, 18:49:01
>>
>> No ja nevim, cyklo dynamo po ruce zadne nemam, ale kdyz zkusim zatocit
>> krokacem, tak ten rozdil, mezi naprazdno a do zkratu je znacny.
>>
>> S pozdravem Pavel
>>    mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>
>> -- 
>> Vláďa Anděl napsal:
>>
>>> to vnitřní indukčností. Tedy předpokládám že nejmenší ztráty by
>>> mohly být jednak při chodu naprázdno, ale i při chodu do zkratu
>>> (odebírá se 0,5A při nulovém napětí) a že jakákoliv ochrana proti
>>> přepětí bude ztráty zbytečně zvyšovat. Není potom lepší světlo
>>> vypnout zkratováním než řešit nějakou ochranu? Teda pokud to napětí 
>>> naprázdno vůbec něčemu vadí.
>>> Koupil jsem si světýlko "k dynamu", je v tom halogenka a když jsem
>>> se divil proč to má vypínač, prodavač mi řekl že to je k dynamu v
>>> náboji kola. Uvnitř světýlka je přes vypínač transil.
>>>   Anděl
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list