Re: nový systém baterií

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Březen 19 15:59:25 CET 2016

Oni ta čísla, která jsou pro daný účel podstatná poskytují.
1. účinnost cyklu 98% je sice asi přehnaná, ale solárníky to navnadí.
2. umějí to vyrobit levněji než kdokoli jiný.
Tady se v souvislosti s obnovitelnými zdroji energie objevila na trhu
díra - energii není jak rozumně skladovat. A někdo tu díru zalepí i
kdyby to mělo pytlování vzduchu do vaků pod hladinou moře. Jen se musí
udělat dostatečně masívní marketingová kampaň. Když se chytí velcí
hráči, kteří umí své zájmy prolobovat, je vyhráno a otevře se další
penězovod, takže nějaké technické parametry nejsou vůbec důležité.

Dva příklady tohoto trendu z poslední doby co jsem zaznamenal:
1. Jeden známý mě požádal o spolupráci na bezdrátové nabíječce pro
elektromobily. Když jsem mu řekl, že to považuji za blbost, odvětil, že
to ví také, ale dostal na to grant.
2. Pavel Cejnar ve své přednášce o kvantovém počítání
https://www.youtube.com/watch?v=FRNlmwDWwEs
uvádí, že existuje firma, která vyrábí komerčně adiabatické kvantové
počítače o 512 qubitech, přičemž čas dekoherence je podstatně kratší než
čas výpočtu, takže to sice něco dělá, ale rozhodně to nepočítá. Přesto
ty lidi nepovažuje za šarlatány, jsou to zřejmě seriózní vědci.

Prostě poptávka tu je, tak zkusíme něco nabídnout a ono se uvidí. A
pokud problematice nikdo pořádně nerozumí, funguje to stejně jako
fungují lidoví léčitelé a baby kořenářky. Zase nic nového pod sluncem.

Mrazík