Re: nový systém baterií

Sobota Březen 19 12:01:23 CET 2016

No nevím - když si to postupně dávám dohromady. Takže tvrdili že mají
kapacitu o třetinu vyšší než u jiných Li baterek. Teď už to podle tohoto
videa neplatí. Že by konkurence za půl roku udělala takový pokrok? Mluví
tam o bezpečnosti - pokud vím, LiFePO4 jsou taky bezpečné a slibují u
nich snad 5000 cyklů. NiCd (průmyslové z Feraku) minimálně 1000 cyklů,
ale na dráze jezdí i 20 let staré baterky a fungují.
Zkraty v separátoru - vím jen jak se chovají NiCd články. Pokud krystal
naroste a proroste skrz separátor, zvedne se samovybíjení a nic horšího
se neděje. Když už jich je tam moc, článek neudrží napětí. Po rozebrání
článku se dá lupou najít vypálené místo. V tekutém elektrolytu, kde
separátor je jen síťka (dávaly se i tyčinky) pro udržení vzdálenosti
desek, nemá co hořet.
Lisování aktivních hmot do pastilek - přesně takhle se už 100 let dělají
NiCd (dříve NiFe) baterie s kapsovými elektrodami. Oxidy (nebo snad
hydroxidy?) niklu a kadmia se lisují do pastilek a to se pak zapertluje
do dírkovaného plechového pásku. Tyhle pásky se nabodují do nosného
rámečku a tohle tvoří jednu desku. Desek je tam tolik, kolik je potřeba.
Největší NiCd články jsem viděl snad 500 Ah. Jediná situace, kdy by NiCd
baterka začala hořet (nebo aspoň doutnat), kdyby se z nabitého článku
vylil elektrolyt a nechaly se oschnout desky.

Na to že koncem roku chtějí rozjet výrobu, teď uvažují že by potřebovali
měřit prototypy a asi toho moc zatím neměří (když nejsou schopni říct
životnost baterky), já bych z toho byl už zralý na Chocholouška. Pán
vypadá, že je úplně v pohodě.

Anděl