Re: Programátor flash

Slavo Tomascik stomascik na gmail.com
Pondělí Březen 14 13:35:05 CET 2016

> Zvlast, ked pamet vykazuje takuto vysoku chybovost.

> So vsetkym plny suhlas, len je otazne, ci to je chybovost pamati (do
> ktorych sa v tejto aplikacii nezapisuje len sa z nic cita, a zrejme sa
> zapisovalo do nej len raz prip. velmi malokrat - ano ja viem ze naboj z
> plavajuceho hradla aj tak uteka a su to uz viac nez 2 roky), alebo je to
> trebars chybovost komunikacie vyvolana vacsim zvlnenim napajania trebars
> kvoli klasickej kondenzatorovej pliage.

Samozrejme, to moze byt aj "kondenzatorova pliaga". Ak chybu vykazuje cela
seria televizorov, tak je to mozno pravdepodobnejsie ako chybna flash.
Neviem, ako casto sa z tej pamete cita, ale okrem uteku elektronov z hradla
mohol nastat aj opacny efekt - read disturb - doprogramovanie citanim. U
SLC to nebyva markantne - po viac ako 1M citani. U MLC staci aj 100k a u
este novsich sa to este znizuje k 20k. TLC neviem, ale aproximaciou to bude
asi niekde okolo 5k.
https://users.ece.cmu.edu/~omutlu/pub/flash-read-disturb-errors_dsn15.pdf
Takze ak sa z tej flash necita len obcas, ale vrti sa tam program, moze mat
problem cela seria TV. Asi ako kedysi pricaste zapisovanie do EEPROM.

> 0 chybnych blokov, alebo chybne bloky na rovnakych miestach ako originalna
> pamet.
>
> Ak by to naozaj bolo utecenymi elektronmi, mozno by stacilo napalit znovu
> tu istu pamat...

Mozne to je, ak to budu len utecene elektrony z hradla (na co poukazuje
funkcnosti pri zmenej teplote). Tato pamet je este SLC, a ak vyrobca TV
dodrzal odporucania, tak ma byt 1bit/512B ECC. Cize museli zlyhat aspon 2
bity, aby ECC nezabralo. Znizenie teploty pri citani "originalu" ale moze v
horsom pripade odstranit iba jeden zly bit, a ten druhy tam moze ostat -
mozne skore zlyhanie v blizkej dobe, lebo ECC uz nezaberie.

Slavo T.