Keystony RJ45 a tester CAT5e

Per512 per512 na seznam.cz
Sobota Březen 12 09:25:23 CET 2016

Dne 11.3.2016 v 13:14 Petr Labaj napsal(a):
> Jestli zveřejníte nějaké fotky, tak k nim prosím přidejte i informaci,
> jaké
> _praktické_ problémy dané provedení způsobovalo.
   :-) popřemýšlím (nad komentáři), jsou v tom přeci jen peníze :-D

> Takových instalací, kde jsou namíchané v dlouhých soubězích podobná
> vedení jsem viděl spousty, ale nikdy to žádné problémy v praxi
> nezpůsobovalo.

   Pokud pracujete v průmyslovém prostředí nebo v prostředí mobilních
prostředků, ve kterém se vyskytuje pulzní rušení, tak si toho užijete.
Obzvláště v mobilních instalacích, kdy se rušení šíří i po kovovém
plášti a další chuťovky, máte tam rozdíly potenciálů na kostře ve
voltech a  podobně...
   Brrrr...
   To pak upravujete i napájecí obvody aktivních prvků a taky i jejich
eth rozhraní...

   >Je mi jasné, že když má někdo drahý měřák a potřebuje ho finančně
amortizovat,
> tak musí zákazníkovi zdůrazňovat důležitost měřicích protokolů. Ale my
> tady nejsme
> zákazník, nám klidně můžete říct realitu. Nakonec kdo provozuje nějaké
> sítě, tak
> stejně ví, že problémy v drtivé většině vznikají jinde.

   Velmi rád bych sdílel Váš názor, ale na základě zkušeností s Vámi
nemůžu souhlasit. V tomto případě cejchovaný šroubovák opravdu
nefunguje. Bohužel. Když mě můj otec učil, že v elektronice je měření
vědění, měl na 100% pravdu a to jsem začínal s Avometem a elektronkovým
osciloskopem, a protože nestačily, tak dnes máme v měřící technice,
která se rutinně používá, schováno minimálně jedno kvalitní auto od fy
MB, či několik Škodovek...
   Co funguje jsou zkušenosti, cit pro projekt a prostředí a to jen na
cca 50%. Následuje kvalita použitých komponentů, kvalita práce a
kvalitní změření odvedené práce, aby měl člověk jistotu, že je vše v
pořádku.
   Zákazník požaduje doložení nejen kvalifikačních předpokladů, ale
taktéž kvality odvedené práce a to mu šroubovákem na zásuvkách
vyškrábanými značkami nedoložíte, natož když děláte oponentní nebo
znalecký posudek na to, co před vámi někdo "vyrobil"...
   Kdybych mohl, jakožto nesmím, mluvit o problémech zákazníků, které
jsme pomáhali řešit, divil by jste se, jaké problémy se a kde všude
vyskytují. Jak jsem psal, neděláme jen stavařské instalace, tam je to
brnkačka, při použití zdravého rozumu, dodržení několika zásad a
kvalitních komponentů...

   Ano, tahal jsem na začátku devadesátých let strukturovanou kabeláž na
českých SYKFY kabelech a šroubovacích modulech RJ45 a taky to fungovalo
na 10Mbit, ale přes haly (průmyslové) jsme používali značkový kabel CAT3
od fy H-P, protože telefoňák tam měl problémy. V kancelářských
prostorách nebyla tak velká penetrace spínaných zdrojů a podobných,
takže SYKFY na pevných rozvodech a PLOCHÝ osmivodičový telefonní kabel
jako patch kabel bez problémů fungoval...

> P.S. Aby nevznikla mýlka: já ty nepředpisové kabeláže viděl a případně
> na nich
> něco provozoval, nikoli je instaloval.

   Dnes poměrně běžný případ. Nepřebral bych ji, pokud bych byl u
předávky, popřípadě reklamoval (u autorizovaně provedených kabeláží je
záruka 5-10-15 let)...
   Mojí filosofií je pracovat levně a to vidím v primárně kvalitně
odvedené práci a z toho plynoucí NEnutnosti se vracet na předané dílo z
titulu reklamace. Je to drahé a musím to platit z vlastních peněz.
--
   Hezký víkend

   Rtepp