Keystony RJ45 a tester CAT5e

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Březen 7 20:34:43 CET 2016

Dobrý den,

budu rozšiřovat domácí LAN a po zkušenostech z minula bych chtěl
vyzkoušet keystony, které se instalují bez nástrojů (doteď jsem na to
používal Krone Punch Down Tool, ale je to trochu zdlouhavé a když je
málo místa i obtížné). Na YT jsem viděl pár videí s Tool-Less keystony a
zdálo se mi to docela použitelné. Nemáte prosím někdo relevantní
zkušenosti s těmito keystony, případně mohl byste někdo doporučit
osvědčený typ? Budu krimpovat cca 80 keystonů všude možně, jen ne na
stole :-)

Na to navazuje problém testování - potřebuji v síti provozovat Gigabit
Ethernet a už několikrát se mi stalo, že kabel zkontrolovaný statickým
testerem (správně zapojené vodiče, bez zkratu, bez přerušení) nebyl
schopen provozu rychlostí 1GB. Pomohlo nakrimpování jiného keystonu, ale
zjistil jsem to až po zapojení zařízení, což je značně nepraktické.
Nemáte prosím někdo zkušenost s postupem, jak by šlo otestovat
nakrimpovaný kabel (teď nemyslím patch kabel, ale dráty ve zdi) ještě
před připojením zařízení? Napadlo mě použití dvou notebooků proti sobě,
ale to mi přijde trochu krkolomné. Vím, že existují profi testery s
reflektometrem, ale pro jednorázové použití je to pro mně příliš drahé.

Díky

jf