Pozor na sifrovaci viry

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Březen 2 21:46:26 CET 2016

Dne 2.3.2016 v 20:07 Admin HWnews napsal(a):
> Tak zalohovani a nastaveni opravneni jsou dve ruzne a v podstate spolu
> nesouvisejici veci.
>
> Mimochodem jak by se zachovalo prirustkove zalohovani v okamziku, kdy by
> neco zacalo sifrovat data?
>
> Respektive uz jsem se ptal...jsou ty sifrovaci viry schopne zasifrovat i
> disk nasdileny pres sambu? Jde mi o to zda se sifrovani deje na urovni
> fyzickeho pristupu k disku a nebo zda je to na nejake vyssim levelu.
> Predpokladam, ze zasifrovat partisnu na ext4 neni to same co zasifrovat
> ntfs.

Což mne přivádí na myšlenku - pokud mám server na *nixu a jsem schopen
spouštět inkrementální zálohování na úrovni toho *nixu ze složky
dostupné pro cifs (windowsovská samba) do složek nedostupných pro
windows a udržím změny v řádu deseti dní, tak jsem celkem v pohodě.
Především okamžitě po zavirování dostanu varování, že se moc souborů
změnilo a pak mám přece ty starší zálohy, takže najdu příslušné BFU,
provedu nějaké didaktické úkony a data vrátím.

Tento systém je schopný fungovat i na windowsím serveru, pokud ho nikdo
nepoužívá jako pracovní stanici ale opravdu jako file server a existují
na něm složky nedostupné pro okolní windejsi. Jen to asi nebude otázka
napsání pár řádkového scriptu, ale nějakého rozumnějšího programu v
jazyce vbscript.