Re: Orange Pi MUX3 více sériových portů

Zapletal Martin zapletal na inoma.cz
Středa Červen 29 15:32:49 CEST 2016

Zatím jsem našel pár informací jak by to asi mělo jít, ale moc si s tím
nevím rady. Odkazuje se na soubor script.bin. Ten se má převést na fex
soubor a editovat. Vše pomocí sunxi-tools. Jenže nemůžu najít ten
script.bin. Zase taková lama nejsem, programuji ve Windows, s linuxem zatím
začínám a dost bojuji.

[uart3]
uart_used = 1
uart_port = 3
uart_type = 4
uart_tx = portA13<3><1><default><default>
uart_rx = portA14<3><1><default><default>
uart_rts = portA15<3><1><default><default>
uart_cts = portA16<3><1><default><default>

MZ

----- Original Message -----
From: "d.petr" <d.petr na post.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, June 29, 2016 11:34 AM
Subject: Re: Orange Pi MUX3 více sériových portů

Zapletal Martin wrote on 27.6.2016 11:08:
> Jako alternativu RPi jsem si objednal Orange Pi Plus II. Je super, úplně
> jinde než RPi, ale mám jeden problémek. V popisech se píše, že na
> konektoru GPIO jsou další RxTx porty. Jen ale netuším jak je povolit.
> Standardní komunikační sériák je na jiném třípinovém konektoru a v
> systému je jako ttyS0. Další mají mít označení ttyS1, ttyS2, ttyS3.
> Používám raspbian. Nevíte, kde to povolit? Linuxák zrovna nejsem a na
> boj s jádrem nemám vědomosti. Tak prosím jako pro úplnou lamu...

Když zatím nikdo ...
Podle mě se jedná o záležitost jádra. Konfiguruje procesor (s miliónem
funkcí na každém pinu) do nějakého stavu a tyto piny jsou zrovna
nastaveny na GPIO. Pro nastavení na sériovou komunikaci by asi bylo
nutné hrábnout do jádra (patche pro tento procesor) a upravit to;
předpokládám, že pouhá změna konfigurace jádra a nové přeložení by
nestačilo, protože takto detailně ta konfigurace rozepsaná nebude.
"Úplné lamě" bych doporučil na druhý sériový port zapomenout, nebo si
sehnat jádro (u výrobce, na fóru, ...) upravené a přeložené.
(Ale můžu se plést.)
Petr