1 DIN autorádio - realizace

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Čtvrtek Červen 23 20:16:12 CEST 2016

Rád bych doplnil jedno dříve založené vlákno (Tip 1DIN autorádio
Ebay/Ali) příspěvkem typu "jak do dopadlo".

Asi před 3 týdny jsem tu hledal tip na 1DIN autorádio s USB vstupem.
Nakonec jsem i na základě doporučení členů konfery od východních zdrojů
upustil a přes internet koupil chválený Pioneer, konkrétně MVH-180UBG za
cca 1350 Kč.

Proti původnímu Kenwood KDC-M4524G má Pioneer díky absenci CD mechaniky
poloviční délku a též výrazně nižší hmotost. Také propojovací kablíky
byly zjevně menšího průměru než u starého rádia. Po zapojení následovalo
překvapení: zvukový projev byl jednoznačně horší než u původního rádia.
A to jak z rádia, tak z USB. Jako by to hrálo z nějakého plastového
rádia ("jezevčík"). Zejména ve výškách to bylo celé nějaké divné.
Poslouchám převážně hudbu typu folk a tam člověk celkem přesně vnímá jak
zpěv, tak nástroje a třeba takový činel nebo různá cinkátka - bída.
Hned  poté mi došlo, proč je ústředním tlačítkem rádia equalizer. Můžete
nastavit dunivé basy, výrazné středy (zpěv) a kdoví co ještě, jenže
vždycky něco přitom ubude.
Zkoušel jsem s tím jezdit a nějak s tím laborovat, žádný progress. Když
jsem ho po 10 dnech vymontoval a přehodil zpátky to staré, tak si i moje
žena všimla, jak to najednou dobře hraje. Takže vráceno. Kdybych to
koupil na Ali, tak bych si asi pěkně nadával.

Jinak aby to neznělo jen negativně: rádio má skvělý displej, střízlivý
vzhled, intuitivní ovládání a žádné kolotočové efekty. Pro někoho, kdo
kupuje první rádio nebo nahrazuje nějaké mizerné, to také asi nemusí být
nic stresujícího. Ale když máte srovnání, nemusí to být úplně ono.
Samozřejmě je mi jasné, že i cenově je to rádio ze spodního konce
spektra. Cena/výkon asi výborná. Přmýšlel jsem i o dražší verzi
Pioneera, ale myslím, že audio část tam bude asi stejná a jen přibude
CD, BlueTooth aj. Tedy pokud to nemá být násobně dražší.

Pokud udělám druhý pokus, tak to bude nejspíš Kenwood KMM-BT302.