CPU pro tablet - ARM nebo Intel Atom?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červen 19 01:31:51 CEST 2016

Omlouvám se za amatérský dotaz, který asi u mnoha zkušených harcovníků
vyvolá pohrdavý úsměv.

Potřebuji koupit nějaký tablet s Androidem. Zatím jsem tabletama nepolíbený.
Chci to použít jako HMI/SCADA k PLC, takže jsem se díval po modelech
s větší pamětí, ideálně aspoň se 2 GiB RAM.
Ale ouha - tyhle modely mají velmi často (většinou?) procesory Intel Atom.
V oblasti tabletů jsem se nikdy nepohyboval a tak jsem si naivně myslel, že
tohle všechno pojede na ARMech, ale ono ne.

Je prosím nějaký zásadní důvod trvat na ARMu nebo Intelu, nebo je to jedno
a můžu vzít klidně něco bez ohledu na architekturu CPU?
Předpokládám (doufám), že běžný aplikační SW pro Android se dneska píše
v nějaké té přiohnuté Javě, takže kompatibilita je snad zajištěna. Nebo
to zase
vidím nějak idealisticky a blbě?

V nějakých testech jsem viděl, že tablet s Intelem měl míň volné RAM než
s ARMem.
Je to tak, že je Intel v praxi paměťově náročnější? To by možná trochu
vysvětlovalo
i to, proč zrovna tablety s Intelem mají větší RAM.

Děkuji předem za případnou osvětu.

PL