Raspberry-NTP se nechce chytit

Martin Persich persich na transcon.cz
Pátek Červen 17 08:59:51 CEST 2016

Sice Raspberry neznám a linux (bohužel) také ne, ale informace o obsazení portů může být podle mě trošku zavádějící. Port 123 bude obsazen pouze tehdy, když na daném zařízení poběží (S)NTP server. Pokud ale budete  na zařízení pouze synchronizovat čas (tj. bude spouštěn pouze klient, jedno jaký), tak těch můžete spustit kolik chcete najednou (co to udělá se systémovým časem je věc druhá ... :-) ). A přiznávám, že bych očekával, že i "ntpd" lze spustit v režimu pouze klient nebo současně i jako server na portu 123. To by podle mého mohlo vysvětlovat nesrovnalost s obsazením / neobsazením tohoto portu.
Martin. persich na transcon.cz

  ----- Original Message -----
  From: Dodo Racek
  To: HW-news
  Sent: Thursday, June 16, 2016 8:21 PM
  Subject: Re: Raspberry-NTP se nechce chytit

  Ntpdate nemoze komunikovat lebo port 123 ma obsadeny ntpd teda ntpdaemon
  Postup
  Najskor ntpdate na skokovy update
  Potom start ntpd ako daemona ktory dotahuje cas fazovo.

  Dňa 16. 6. 2016 18:07 používateľ "Milan Kratochvíl" <krata.milan na seznam.cz> napísal:

    Zdravim,
    jestli se ntpdate chytí tak je něco špatně. Mě ntp -p nuly nevypíše ale ntpdate hlásí, že nemůže komunikovat, neboli.
    16 Jun 17:58:59 ntpdate[3908]: the NTP socket is in use, exiting
    Což bych odhadl, že Vám neběží daemon ntpd.
    Milan