Re: Jednoduchý měřák

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Červen 10 16:47:45 CEST 2016

Nevím jak rychlý je ten procesor, jestli to přerušení tahle nebude trvat moc
dlouho.

Já bych v něm jen vynásobil ty dvě hodnoty, výsledek přičetl do nějaké
proměnné a inkrementoval nějaký čítač vzorků.

V rámci zobrazování bych pak jednou za čas (např. 1 s) zakázal přerušení, tu
proměnnou vydělil počtem vzorků, výsledek vynásobil kalibrační konstantou,
aby vznikly W. Obě původní hodnoty vynulovat, povolit přerušení. Zůstal nám
průměrný výkon ve W za poslední 1 s, tedy taky energie v J, kterou lze někam
připočítat a při zobrazování třeba vydělit 3,6M, aby z toho byly např. kWh.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Michal Grunt
Zdravím, potřeboval bych tedy zkontrolovat zda mám u STM32F103 dobře
nastavený ADC. Záměr je následující:
Je použit ADC1 a dva kanály (PA0, PA1). Na ADC je nastaven trigr
časovač TIM3 (nyní 1hz, aby to šlo sledovat i okem) a DMA v circle
mode.

Potřebuji vzorkovat určitou frekvencí (napětí a proud) a tedy znát i
přesně interval mezi měřením a z toho vypočítat Wh. Jak je to
nastaveno nyní tak to funguje (při tom 1hz), ale je otázka jestli je
toto dobré řešení a zda když změním vzorkování třeba na 10khz a
upravím vzoreček pro výpočet tak zda to bude fungovat.

http://pastebin.com/f8y9jEuh

Děkuji, MG