Re: Připojovani k serveru

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Červen 5 12:01:16 CEST 2016

Též bych doporučil jako první zkoumat TTL v PLC.

PH

From: iko

Skoro si myslim ze to PLC to ma nejak odflaknute...

Napadlo ma, vedeli by ste zistit ake TTL nastavuje to PLC? TTL je time to live, cislo v pakete, ktore urcuje zivotnost paketu. Na kazdom routri sa znizi o 1 a ked je 0, paket sa zahodi. Ak by PLC nastavovalo nizke, tak paket moze byt cestou normalne skartovany.

Dňa 5. júna 2016 9:59:00 SELČ používateľ "Martin Záruba" <swz na volny.cz> napísal:
Tak jsem uchodil wireshark na serveru a v případě připojení programem chodí pakety, kde poznám jasně oblast Data, v případě, kdy se má připojit PLC nepřijde nic (ani SYN). Takže server za to nemůže.Martin ZárubaDne 5.6.2016 v 8:43 iko napsal(a): a co na to wireshark na strane serveru? pride aspon SYN paket? Dňa 5. júna 2016 7:51:50 SELČ používateľ "Martin Záruba"  <swz na volny.cz> napísal:     Zřejmě je problém v okamžiku, kdy PLC má vytvořit spojení.     PLC jde nastavit jako klient nebo server. Režim server chodí bez     problémů, ale vyžaduje veřejnou IP na straně PLC. V režimu klient jde     samozřejmě zadat IP adresu serveru, port a dále je zde volba Active     Connect, kde je zvoleno Autostart.
Předpokládám, že to způsobí vytvoření     kanálu k serveru. Ale jen někdy. Jiné nastavení už zde není.     Martin Záruba     Dne 5.6.2016 v 7:39 Zdeněk Aster napsal(a):         No já nevím takhle podobně se fakt chová MTU, nejde o velikost         dat co posíláte vy, ale jak to rozdělí obsluha operačního         systému. A pokud to PLC ma nastavené pakety ethernetu, který         mají MTU 1500, a jakmile mam v ceste nekde pppoe uz je hodnota         jen 1492. Je to maximalni paket, ktery lze protlacit cestou,         nezavisi na tom odeslani dat v programu to jsme resili minule         Vy nevité jak to operacni system naseká na kousky ani to         člověka nezajíma. Ale routry jo pokud je paket delší než mtu,         tak většinou to ten router v cestě zahodí. Fakt nemůžete         zkusit nějaký paket z toho PLC třeba jen pár bajtů. Na         pocitaci to clovek vetsinou pozna tak, ze mu to preklada DNS,         (male dotazy) ale nejedou treba webove stranky a podobne.         Zdeněk Aster ---------- Původní zpráva ---------- Od: Martin         Záruba <swz na volny.cz> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>         Datum: 5. 6. 2016 7:28:59 Předmět: Re: Připojovani k serveru         Ano, je to TCP, ale problém je, že server vůbec nezaregistruje         pokus o otevření portu. Pokud ale totéž udělá PC ze stejného         připojení, server zaznamená pokus o připojení. Zkusil jsem to         i z jiného připojení přes jiného poskytovatele internetu a         chová se to stejně. Mě úplně není jasné, jak se vlastně         vytváří spojení přes několik routerů. Pokud v programu na PC         zavolám TCP.Connect(FIPInterface, FIPPort), vzdálený server         zaregistruje otevření portu. A to
muselo projít přes několik         routerů. Pokud ale totéž udělá PLC, zaregistruje to server jen         někdy. Takže problém nastává dříve, než nějaký paket vůbec         odešlu. Myslím proto, že ve velikosti paketu to nebude, z PC         to funguje ať odesílám pár byte nebo několik MB Martin Záruba         Dne 5.6.2016 v 7:13 Zdeněk Aster napsal(a):             No ten popis je dost obecný na nějakou rozumnou             diagnostiku, předpokládám, že jde o TCP protokol, když se             tu nedávno řešil server. Jediné co mě napadá je nastavení             MTU, jak velký je ten paket co          neprojde.             Mužete zkusit nějaký opravdu krátký paket na odladění?             Zdeněk Aster ---------- Původní zpráva ---------- Od:             Martin Záruba <swz na volny.cz> Komu: Martin Zaruba
<hw-list na list.hw.cz> Datum: 5. 6. 2016 5:41:04 Předmět:             Připojovani k serveru Mám program v režimu server IP.             Připojuje se k němu jiný program v režimu klient -             funguje. Připojuje se k němu PLC v režimu klient -             funguje. Toto vše, ale jen pokud pracuji na lokální síti.             Server má veřejnou IP a z internetu se k němu program bez             problému a vždy připojí. PLC ale jen někdy. Ve většině             případů server nezaznamená vůbec pokus o připojení od PLC.             Někdy ale ano. PLC vždy bez problémů získá vše z DHCP             serveru, nebo jsem zkusil vše nastavit natvrdo a chová se             to stejně. Vypadá to, že požadavek na připojení od PLC             většinou neprojde přes routery v cestě přes internet. Ale             pokud totéž dělá program na PC, vždy to funguje.
Napadá             Vás kde hledat problém? Martin Záruba