Re: Stmívání LEDs PWN na 230 V AC

Sobota Červen 4 02:29:41 CEST 2016

Tohle jsem hodně počítal u ledek Osram. Je pravda že při PWM řízení má
ledka stejnou účinnost, jako při max. proudu bez PWM a při provozu s
konstantním proudem jste na tom při menším proudu třeba až o 20% líp.
Jenže třeba zrovna Osram upozorňuje, že se nemá jít pod minimální proud
(u 1,5A ledky Oslon Square pod 200 mA), protože se mění (zvětšuje)
barevná teplota světla. Za rozumný kompromis bych považoval na výstupu
měniče tlumivku, která tam nechá zvlnění proudu cca 30-50%. Samosřejmě
na kmitočtu toho měniče a né na nějakých stovkách Hz.
Anděl