PST transformatory

balu balu na k-net.fr
Pátek Červen 3 09:01:19 CEST 2016

toto nas a nasich predkov ucili v skole. Takisto nevymyslat... Keby sme
sa tym vsetci riadili tak este stale chodime zabaleni v plachtach a
napchavame sa olivami :-)

Ked sa na problem pozreme cisto z technickeho hladiska, uz so sucasnymi
technologiami je tu obrovsky potencial na zasadnu zmenu pristupu.
Akumulatory s kapacitou jednotky az desiatky kWh existuju a su dostupne,
do technologie investuje obrovske prostriedky sektor elektromobility.

Sucasna elektronika nema problem viacmenej s akoukolvek konverziou
elektrickej energie, rozprestrene a inteligentne riadiace systemy mozu
uriadit lubovolne zlozite siete. Mate vsetky ingrediencie na to, aby sa
dalo vyskusat nieco nove. Namiesto maleho mnozstva lokalizovanych
zdrojov mozeme vyskusat spolupracujucu siet malych rozprestrenych
zdrojov. Energiu lokalne ukladat, alebo vytahovat z akumulatorov v
domacnosti, alebo v automobiloch, ktore vacsinu casu aj tak stoja.

Urcita varianta principu uz dlhe roky funguje v podobe nocneho/denneho
prudu, dispecing moze riadene pripajat/odpajat pomerne velku zataz podla
situacie v sieti. Teraz sa k tomu prida aj generacia.

Je tu obrovsky potencial na zasadne zmeny a inovacie. Kto rozmysla v
prisne zazitych mantineloch to ale nikdy neuvidi, lebo je lepsie vzdycky
robit ako vzdycky, lebo je to pohodlnejsie ako preslapavat nove cesty, z
ktorych mnozstvo je slepych.

Tolko z technologickeho hladiska. Bohuzial uz nezijeme vo viktorianskom
Anglicku, takze ked sa k tomu prida sucasna politika, nekompetentnost,
dotacie, korupcia a vsetky male domov tak akekolvek technologicke vizie
skoncia formou solarov, veternikov, biomasy a podobnych sprostych slov.

b.