OT: cirkulace TUV

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Červenec 30 07:47:52 CEST 2016

Má doma cirkulaci s oběhovým čerpadlem, které se přez den zapíná
několikrát za hodinu na minutku.
Teď na léto, děti na prázdninách, jsem čerpadlo vypnul, a teplá voda
přesto teče hned. Zasekl (zarostl) se mi zpětný ventil (gravitační, bez
pružiny) a teplá voda se šíří samotíží. Problém ovšem je, že voda se teď
při odběru šíří i zpátečkou.
Máte někdo tip jak samotíž využít, a oběhové čerpadlo vyřadit?
Průtokoměr mám, takže problém by řešil nějaký elektromagnetický ventil,
nebo seroventil, který by při odběru zpátečku uzavřel. Hlavně musí mít
malou tlakovou ztrátu, ventil z pračky nepřichází v úvahu :-(.
Máte někdo tip na vhodný ventil? Servoventil k mechanické náročnosti asi
nebude spolehlivější než samo oběhové čerpadlo.
Dík, Lubor