[OT] hrusky a kombajny

Čtvrtek Červenec 28 15:45:57 CEST 2016

To je totiž bohužel asi trend, je jedno, že to je kravina, hlavně když jsou čísla
pěkná.

Viděl jsi v poslední době reklamní kampaň DPP? Mě jako matfyzáka to docela uráží: na
plakát klidně napíšou "70%=80%" s vysvětlením, že v 70% stanic metra začíná nebo
končí 80% všech cest. Hm?

Na dalším "22=949" s vysvětlením, že za 22 let od nasazení prvního nízkopodlažního
autobusu jich ke 31.5.2016 mají už 949. Porovnávají čas s počtem autobusů! HM!

A do třetice, to už se o mě pokoušely mrákoty, "7/8=100%" protože, a to si dovolím
ocitovat celé, třeba mi tu někdo vysvětlí, kde jako je ta rovnost: "V prvním
čtvrtletí roku 2016 ujely autobusy 13,7 milionu kilometrů (100%). Z toho
nízkopodlažní vozidla ujela 11,98 milionu kilometrů, což je 7/8 z celkového počtu
najetých kilometrů."

D.O.