Re: C a štábna kultúra -> was:Re: LPCxpresso: Potize s optimalizaci

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Červenec 27 20:50:40 CEST 2016

Zlá (Špatná) Věc je asi příliš silný výraz, ale nepromyšlený návrh už je
přiměřenější. Není žádný rozumný důvod, proč by měla být statická
proměnná vidět mimo modul v němž je použita. Prostě určitá sada
proměnných souvisí s nějakou sadou funkcí, tak je zapouzdřím do modulu,
přičemž v hlavičce jsou pouze prototypy funkcí, které mohou být volány
zvenku tohoto modulu a tvoří tedy API modulu. Nic víc a nic míň.
U složitějšího projektu právě nerespektováním tohoto principu vznikají
dost blbé chyby - ostatně původní otázka se právě takové chyby týkala.

Mrazík