Inkrementalni cidlo - cudlik

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 25 13:26:21 CEST 2016

Já to mám přesně naopak. Závorky používám, když potřebuji přebít implicitní
priority, když si s prioritou nejsem jist (ale stejně si ji při té
příležitosti najdu, protože neznalost mě irituje), nebo výjimečně když se mi
zdá, že by to mohly zpřehlednit (ale na to většinou stačí někam dát/nedat
mezeru).

Výrazy typu
a==b && b<4 || c<x-5
považuji za na první pohled jasné.

Když tohle někde vidím se závorkami, jejich studování mě jen zdržuje.
Kopíruji-li podobně přezávorkované věci do svých projektů, závorky
odmazávám, podobně jako /* a */ u jednořádkových komentářů.

Možná, že zde je důvod, který vedl autora C k nezavedení ^^: Rozdíl mezi
prioritou AND a OR je všeobecně známý a zakořeněný, XOR by do toho mohl
zavést zmatky. :-)

>  vím, co jsem si myslel, když to později čtu
Tohle se mu mě projevuje spíš u číselných konstant:
Spočítání třeba 255-125 nechám na kompileru a tak zůstane zachována
informace, z čeho to vzniklo.

PH