One wire komunikace

Ondrej ondrej-hwl na hawsys.cz
Pátek Červenec 22 11:27:32 CEST 2016

Zdravím

mám dotaz na zdejší odborníky ohledně "one wire" komunikace - po jednom
drátě obousměrně. Klidně berme pro jednoduchost, že master i slave má
napájení. Je to komunikace ze senzoru proprietární protokol.

Master udělá na sběrnici pulz 0 -> 1 a poté uvolní sběrnici. Slave
stáhne sběrnici do 0 nebo 1, podle toho, o která data se jedná.

Mě by zajímalo, jak ten slave detekuje, že sběrnice byla uvolněna. Ještě
si to umím představit, když chce vyslat 0, ale pokud vysílá 1, tak je
sběrnice vlastně stále v log. 1.

Něco podobného mají i některé obvody, kdy konfigurační pin (např. IIC
adresa) může být buď v 0, 1 nebo nechán nepřipojen.

Díky za vysvětlení

Ondřej