RE: zabezpečovačka Jablotron s ethernet nemá někdo a DHCP problém

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Čtvrtek Červenec 21 11:15:19 CEST 2016

Problém bych obešel rezervací v DHCP na MAC adresu toho Jablotronu. Takže žádný jiný zařízení tu IP nedostane a bude pouze pro ten Jablotron.
Mezitím se dá zjistit, proč ten stav nastává, Mikrotik občas není na 100% kompatibilní se vším možným, nám třeba vypadávaly docházkový terminály, který jedou na 10Mbit, když se do Mikrotiku připojilo 1Gbit zařízení, přepnul port na 100Mbit a komunikace padla. Pomohlo ručně nastavit rychlost. Může se jednat o podobný problém, může pomoct novější firmware Mikrotiku nebo Jablotronu, může pomoct nastavit rychlost napevno nebo mezi Mikrotik a Jablotron posadit switch. Možností je spousta a v jiné kombinaci vše může fungovat bezchybně.
Dotazu výrobci bych se nevyhýbal, může to být známá chyba, na kterou mají opravu nebo řešení nebo je to nová chybu, kterou třeba opraví. V nejhorším ten dotaz budou ignorovat a nic se nebude dít. :)