3D tisk - problem s ucpavanim s PLA a malymi prurezy

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 18 21:17:20 CEST 2016

Tohle je hlavní problém s PLA.

Pomáhá:
- Snížit, nebo zcela vypnout retrakci. Ale bude to pak hodně chlupaté.
- Zvýšit rozdíl teploty hotendu a chlazení jeho chladné části. Ale pak to
při tisku v létě může i dost smrdět.
- Jemně členité věci tisknout jen v zimě:-)
- Mezi zuby udělat ještě nějaké pokračování, které se pak vyláme.
- Použít hotend s teflonem uvnitř. Zatím nemám vyzkoušeno.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Simek
hraju si ted s PLA - prijemny material bez zapachu a nema problemy
s pnutim diky nizke teplote podlozky. Jenze ouha - nic neni zadarmo,
ucpava se mi tryska pri tisku malych prurezu.

Napr kdyz bude uzky pasek rostouci vzhuru zakonceny zuby s rozestupem
(ala hradby) tak se mi to vzdycky ucpe - kdyz vytahnu strunu tak nakonci
je takova valcova bambulka, kdyz ji ustipnu, zavedu strunu tak to zase
bezi.

U jednoho mensiho tenkeho objektu jsem si pomohl pomocnym objektem
tistenym tesne vedle s malym rozestupem, takze plocha vzrostla nad
kritickou mez (zvyseni teploty trysky pomohlo jen trochu).

Nicmene u toho zubateho objektu to nepomaha. Mirne pomohlo zvyseni
vysky vrstvy z 0.2 na 0.3 mm ale zaseklo se to jen o neco pozdeji.

Zrejme jak to pri prejezdu ze zubu na zub stridave tlaci a netlaci
tak se ten material pri zatlaceni ale naslednem malem odberu vraci
zpet nahoru do chladnejsi casti kde vytuhne a zpusobi zacpu.

Nemate nekdo podobnou zkusenot a pripadne funkcni reseni ?